BAGAIMANA NAK ATASI TEKANAN CUSTOMER YANG TAK SABAR TUNGGU PIN ?  

Posted by Trisha Kyrill @ Ainol Dahlan in , ,

Siapa yang tidak pernah berhadapan dengan masalah sebegini? Trisha masa mula-mula dulu ader gak customer yang buat perangai cam nie walaupun telah diterangkan bagaimana Trisha beroperasi ...TIADA JAMINAN bila henpon anda akan direload sekiranya anda memilih kaedah autoreload. Bukannya agen MasterEload hendak bersikap lepas tangan tetapi anda mesti sedia maklum, kita berurusan dengan mesin/komputer yang kadang-kadang ada masanya dia akan buat hal ... macam kita gak asyik digasak bekerja bekerja bekerja tentunya akan rasa .... tau tak per...

Kali ini, Trisha nak kongsi kisah agen Trisha yang ada masalah nk order pin celcom selepas pukul 12 tgh malam...nk jadi citer agen ni telefon Trisha kol 1 pagi lebih kurang ... hehhe nasib baik Trisha masih belum tido lagi kalau tidak sure teruk dier kena maki ngan customer ..itu ikut sms dier lar ....heheheh

Kebetulan pula malam tadi adalah malam kiraan bonus bulanan MasterEload jadi kebiasaannya sistem akan ditutup buat sementara waktu untuk pengagihan bonus kepada agen ... So Trisha cuba pesan melalui internet tapi tak berjaya gak ... nasib dier agak baik kerana Trisha ada satu pin celcom RM10 yang belum digunakan lagi jadi pin tu je Trisha sms kan pada dier ...

MORAL kisah ini , tak salah sekiranya kita memesan produk pin celcom dalam bentuk kuantiti ( maksimum 5 sekali sms ) tapi apa yang Trisha amalkan ialah memesan 2 pin celcom sekali ..dah habis 2 pin tue Trisha order lagi 2 dan seterusnya ....

Begitu juga dengan Italk , Trisha akan memesan 2 pin ITalk untuk setiap pesanan ...

Apa yang Trisha buat dengan pin celcom dan Italk ini?
Trisha akan salin semula pin-pin ini dalam kertas kecil yang boleh diberikan kepada pelanggan yang ingin membeli pin celcom atau italk ...

Dgn cara ini Trisha telah dapat jimatkan :
a) Kos sms ( 2 pin sekaligus ; kos sms = 1 sen berbanding 1 pin sahaja untuk sekali order , 2 pin = 2 sen)
b) Masa menunggu pelanggan ... hulurkan jer kertas bertulis nombor pin dan ambil duit..SELESAI hehehe

Ini ada satu lagi kes; pelanggan dah reload nombor pin tu tapi datang balik kat kita kata nombor tu tak valid...saja ler tu ...nk cuba-cuba nasib...mcam ni punya org pun ader erk ... tk pe ... kita masih boleh lagi cek sebenarnya untuk mengesahkan sama ada pelanggan nie bercakap benar atau tidak ...

sekiranya kita pesan 2 pin, biasanya tiada serial nombor bukan? Jadi, jangan panik ... telefon Mastereload ( 0192076795 atau 0123072600) untuk dapatkan status pin samada bermasalah atau tidak ... kalau kompeni boleh detect mereka akan berikan maklumat samada ada kesilapan pada digit pin atau nombor itu sudah digunakan pada waktu bila... tapi sebenarnya kita boleh call CELCOM dengan memberikan serial nombor ( ni boleh minta kat kompeni) dan pin..jadi mereka akan check untuk kita ...

Ingat 4 nombor nie:

Bantuan Mastereload;
019 2076 795
012 3072 600

Bantuan Celcom

019 3000 910
1111 ( yang ni musti call dari henpon Celcom )

Panduan SMS untuk order dalam bentuk kuantiti bagi pin

Celcom:

me xxxx 01910#2 -------- kalau nak order 2 pin celcom
me xxxx 01910#2 02 -------- kalau dah order sebelumnya pada hari sama, produk sama, bilangan sama MAKA kena tambahkan 02 selepas produk kod.
Kalau pesanan ke 3 tambahkan 03 dan hantar kepada gateway Mastereload dan seterusnya, mcam biasa k!


Italk

me xxxx im10#2 ----------- 2 pin Italk
me xxxx im10#2 02 --------- kalau dah order sebelumnya pada hari sama, produk sama, bilangan sama MAKA kena tambahkan 02 selepas produk kod.
Kalau pesanan ke 3 tambahkan 03 dan hantar kepada gateway Mastereload dan seterusnya, mcam biasa k!

So, Trisha harap tips ni akan dapat membantu agen-agen MasterEload k! Apa-apa pun seperti Trisha tekankan selalu, adalah menjadi tanggungjawab kita menerangkan pada customer bagaimana kita beroperasi dan sekiranya anda bermasalah dengan top up ni selepas pukul 12 tengah malam...harap dapat bersabar kerana anda cuma boleh menyelesaikan masalah tersbut pukul 9 pagi esoknya ...


Pertanyaan, berminat atau mahu menjadi AGEN PREPAID / MOBILE CENTRE MASTERELOAD,sila hubungi/sms ;

013 634 8761
email : mastereload_trisha@yahoo.com
ym : trisha_kyrill

JOM JENGUK BLOG EXTREMEMAN TRISHA'S GRUP untuk mengetahui biz Trisha terkini, pelbagai tawaran dan strategi Trisha untuk projek terbaru ini - http://www.extrememanworld.blogspot.com

This entry was posted on Monday, April 7, 2008 at 6:51 AM and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment